Çevre için Akustik Tasarım Kullanımı

Akustik ortamın, bina sakinlerinin sağlık, eğitim ve üretkenliğinde anahtar rol oynadığı sezgiseldir. Ne de olsa, insanlık sadece göz kapaklarının yararına sahiptir ve “kulaklar” değil, biri bakışları tersine çevirebilir, ancak duymaz. Ses her yerdedir ve akustik ortam bilinçli olsun ya da olmasın herkesi etkiler.

Konuklar, otelin yanındaki odada, dışarıdaki trafik yüzünden ya da koridordan aşağıya sarkan kapıdan dolayı bir otel odasında kaç kez uyanırlar?

İşyerinde, verimlilik ve “derin çalışma” üzerine yapılan araştırmalar, ekonomik gerçekler ofis alanlarında giderek daha fazla yoğunlaşmaya neden olduğu gibi, dikkat dağınık olmayan ortamların faydalarını göstermektedir. Hastanelerde, dinlenme ve uyku iyileştirme faydaları bina tasarımında giderek daha fazla kabul görmektedir. Sönük gürültünün kontrolü, mevcut sağlık hizmeti tasarım kılavuzlarının önemli bir bileşenidir. Sınıfta, düşük gürültü ve yüksek konuşma anlaşılabilirliği, daha büyük öğrenme çıktılarına yol açar.

İyi tasarım ve düşünceli planlama ile, akustik inşa etmek, sınıftaki iletişimi, laboratuardaki işbirliğini, işyerinde mahremiyeti ve iyi bir gece uykusunu mümkün kılmak için, kişinin avantajına çok fazla çalışabilir.

Akustik olarak önemli olan şey (sadece) bir şeyin ne kadar gürültülü olduğu değil, ama bir şeyin arka plan sesine göre ne kadar yüksek olduğudır. Yüksek konuşma anlaşılırlığı hedef ise, yüksek bir sinyal-gürültü oranı için tasarlamalıdır, yani konuşma (sinyal) sessiz tutulmalıdır fon sesi (gürültü) ile karşılaştırıldığında, güzel ve yüksek olmalıdır. Aksine, tasarım hedefi konuşma gizliliği ise ( örn. Hasta odaları veya hukuk büroları arasındaki gizlilik ), sinyal-gürültü oranı düşük olmalıdır - “yan kapı” dan (konuşma) gelen konuşma sesinin sessiz kalması, Gözlemci odasında arka plan sesine göre.

İyi akustik tasarım, akustik karakteri olaya bırakmak yerine, programlanan kullanımlar temelinde sinyal-gürültü oranını optimize etmek için mimari ortamı ve bina sistemlerini bilinçli bir şekilde donatır.

Mimari akustik tasarımın üç ana alanı vardır:

  • bina sistemi gürültüsü ve titreşim kontrolü;
  • ses yalıtımı; ve
  • oda akustiği.

Dördüncü bir alan — ses sistemi tasarımı — birçok mekân için önemlidir ve bu alanın ilk üçü (bu makalenin odak noktası) hemen hemen tüm mimari ortamlarda dikkatle değerlendirilmeye değerdir.

Ses yalıtımı
Bir alan içindeki bina sistemi gürültüsü, zevk, sağlık ve üretkenliğimizi rahatsız edebilecek, rahatsız edebilecek, rahatsız edebilecek veya başka şekilde engelleyebilecek tek tip gürültü değildir. Bitişik alanlarda (içeride veya dışarıda) gürültü de uygun şekilde kontrol edilmelidir. Bu tür endişeleri giderirken, tasarım ekibinin dikkate alabileceği üç temel öğe vardır:

  • kaynağın ses yüksekliği;
  • sesin kaynaktan kaynaktan alıcıya geçtiği yol; ve
  • Alıcının ve alıcının konumunun niteliği.

Kaynakta parazit kontrolü genellikle etkilidir, ancak yaklaşım yetersiz veya mevcut olmayabilir. Ses maskelemesi veya kulak tıkacı ekleyerek alıcı ortamında değişiklikler yapmak aynı şekilde kullanılamaz, yetersiz veya pratik olmayabilir.

Ses yalıtımı, kaynaktan alıcıya giden yolu ilgilendirir - sesin bir boşluktan diğerine nasıl engellendiği veya iletildiği. Ses iletimini engellemek için bölmeler, zemin / tavan montajları, pencereler, kapılar ve diğer yapı elemanları oluşturulabilir. Burada yine, bir alanın ne kadar iyi izole edilmesinin gerekli olduğunu belirleme amacı ile başlar. Bir performans alanı için, yalıtım kritik öneme sahiptir. Bir sınıf için, dikkat dağıtıcı olmayan bir öğrenme için ses yalıtımı gereklidir, ancak kazıklar dünya standartlarında bir konser salonunda olduğu kadar yüksek değildir. Bununla birlikte, bir inovasyon merkezi için, bitişik alanlarda yapılan konuşmalara kulak misafiri, gruplar arasında ya da disiplinler arası işbirliğini teşvik etme amaçlı deneyimin bir parçası olabilir.

Oda akustiği
Bir oda sesinin - yankı veya “kuru” olması, odanın boyutu, şekli ve ses emici, yansıtıcı ve saçılma yüzeylerinin dağılımı ile tanımlanır. Bir oda ne kadar büyükse, o kadar çok yankı uyandırır. Tersine, bir odada daha fazla ses emici malzeme vardır, daha az yankı olacaktır. Ses emen malzemeler ses iletimini engelleyen materyallerden oldukça farklıdır. Birincisi genellikle hafiftir, lifli veya açık hücre yalıtımı gibi gözenekli malzemelerdir, ikincisi ağırdır. Anahtar emme ve engelleme sesi aynı değildir. Atasöz “beton sığınağı” sesleri engellemede mükemmeldir - bir sığınağın içinde çok özel bir konuşma olabilir, ancak malzeme oldukça yansıtıcı ve emici değildir. Bu nedenle, beton sığınağın içinde çok yankılanır.

Bir malzemenin soğurma ve yansıtma özelliği, ses emme katsayıları açısından belirlenebilir. Bu katsayılar 0 (tamamen yansıtıcı) ila 1 (tamamen emici) arasındadır. Frekans ile değişirler; orta frekanslı bir ortalama emme katsayısı (konuşma için yararlı), gürültü azaltma katsayısı (NRC) olarak adlandırılır. Bir binada ses emici malzemeler ( örneğin, kumaş sargılı paneller, akustik tavan döşemeleri [ACT] veya delikli ahşap veya metal sistemler) belirtilirken, emme gereksinimlerinin açıkça tanımlanması önemlidir. Konuşmanın birincil ses kaynağı olduğu bir alan için ( ör. bir ofis), NRC yeterli olabilir; Diğer odalarda, duyulabilir frekans aralığında minimum (veya maksimum) absorpsiyon katsayılarının belirlenmesi gerekebilir. Materyaller, nasıl monte edildiğine bağlı olarak farklı bir gelen sesin bir kısmını emdikleri için, emicilik, projede kullanılan montaj koşulu için belirtilmelidir. Örneğin, Güvertenin altındaki bir ızgarada askıya alındığında ACT çok daha fazla emer (bu durumda, E-400 montajı kullanılarak emilim belirtilmelidir, burada döşeme alt tabakadan 400 mm [16 inç] tutulur) Güverteye yüzey uygulandığında (A tipi bir montaj ile absorpsiyonun belirtilmesi gerekir).

Gerçek binalarda, bu kavramların tümü - gürültü kontrolü, ses emilimi ve ses yalıtımı - bir araya geliyor.

Çocuk Okuma Odası özel akustik dikkat gerektiriyordu. Konumu bir personel-toplum toplantı odasının hemen altında olduğundan, zemin / tavan montajında ​​ilave ses yalıtımı sağlamak için rumpus zamanı ve hikaye anlatımı seansları yukarıda belirtilen önemli tartışmalara müdahale etmeyecektir. Bu, esnek klipsler üzerinde asılı bir alçı levha tavan ile birlikte, tavan plenumunda ses emici keçe yalıtımı ile gerçekleştirilmiştir.

Binanın içinde daha verimli havalandırma sistemleri ve mekanik gürültü kontrolü gerekliydi; bu da kütüphanenin kalabalık bir Boston mahallindeki topluluk gürültüsünü azaltmasını sağladı. Akustik danışmanlar, Boston'un gürültü yönetmelikleriyle ilgili potansiyel etkiyi belirlemek için dış ekipmanın gürültü seviyelerini modelledi ve ayrıca, gelecekteki değerlendirme için bir referans noktası oluşturmak için yenileme projesinden önce alandaki ses seviyelerini de ölçtüler. Danışmanlar daha sonra, sessiz ekipman seçimi ve stratejik ekipman yeri kombinasyonuyla bu düzenlemeleri karşılamak için tasarım ekibiyle çalıştı.

Akustik madde ve sonik tasarım bir kaza olmamalıdır. Planlama, tasarım ve spesifikasyon süreci akustik tasarım ilkelerinin güçlü bir anlayışına sahip olduğunda - özellikle de akustik bir simülasyonla desteklenebileceği zaman - tasarım, mühendislik ve inşaat ekibi, akustik niteliğin yaratılması konusunda kasıtlı olabilir. bina sakinlerinin eğitim, sağlık ve üretkenliklerinden yararlanır.

© 2018, Dek-Mar | Asma Tavan | Taşyünü Tavan | Metal Tavan. Tüm Hakları Saklıdır.