Süslü Tavan

Eski evler bir zamanlar dekore edilmiş tavanlara sahip olabilirler, ancak bunların çoğu boyanmıştır. Standart bugün düz alçıpan boyalı (başka ne var?) 'Tavan Beyazı'. Özellikle tarihte topraklanmış, tutarlı bir şema için tavana bakmaz. Verilen herhangi bir tedavi, dumansız ısıtma günlerinde nispeten bozulmamış kalacaktır.

Dekorasyon tarihi boyunca, konut tavanları bile renk, şerit, alçı sıva süsleri, köşe fanları, kenarlıklar, özel kağıtlar ve duvar resimleri ile süslenmiştir. Şablonlar erken ortaya çıktı, ancak 19. yüzyılın sonlarında Viktorya dönemi, süslenmiş tavanın en parlak günü oldu. Ana kattaki 9 'veya daha fazla tavan yükseklikleri ile karşılaşıldığında, dekoratörler her zaman tavanı duvarlarla birlikte ele alırlar. En basit haliyle, tavanın çevresine bir şerit ve belki de küçük köşe fanları ile tavanın duvar rengi biraz beyaz renkle boyanmış olabilir. Genel olarak, tavan ne kadar yüksek olursa, dekorasyon daha detaylıdır. Tam süsleme, bir sınır veya iki, köşe muameleleri, bir orta rozet ve bir alan, kâğıtta, serbest el işçiliğinde, elek bezemeli süslemede veya bunların bir kombinasyonunda yer alacaktır.

Tavan, 1901 ve 1945 yılları arasında hala önemliydi. Özellikle Sanat ve El Sanatları ve İngiliz Tudor evlerinde bulunan kamusal odalar, çoğunlukla kirişler ya da renklendirilmiş çörekler vardı. Kirişler arasındaki boşluklar, yumuşak renk, bir çuval bezi kâğıdı veya bir sınır şablonla işlenebilir. Diğer ince odalarda tavan tedavisi frizden çaldı, renklerini topladı veya bir motifi tekrarladı. Tamamlayıcı tavan dolgu kağıtları tonda hafifti ve patlıcan, dünyevi kehribar ve yumuşak zeytin yeşili ile kireçtaşı ve kum renkleri gibi “doğal” tonlar tercih edildi.

20. yüzyılın başlarında ortak olan beadboard, mutfaklar, sundurma tavanlar, ahırlar ve tren istasyonları gibi gayri resmi odalar için ucuz ve kolay monte edilmiş bir yüzey olarak başladı. Beadboard (bir dil ve oluk veya araba siding) bir kenarda ince bir sırt veya dil ile öğütülmüş kereste artıkları ve karşıt tarafta karşılık gelen bir oluktan yapılmıştır. Ağaç türlerine (genellikle çam veya köknar) bağlı olarak, tavanınızı lekelemek, mühürlemek, astarlamak ve boyamak ya da turuncu gomalak ile bitirmek isteyebilirsiniz.

Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra, Avrupa nüfuzlu Romantik Revival ev stilleri büyüyen banliyölerde inşa edildi. Birçok duvar ve ara sıra tavan, yaşlanmayı hissettirmek için kaba veya dokulu sıva ile malalanmıştı. Tavanlar bu dönemde evrensel olarak tek renkli değildi (önceki ve sonraki sömürge evlerinde olduğu gibi). Aslında, İspanyol Revival ve Beaux Arts evleri için tavan süslemesinin yeniden canlanması vardı. Ahşap tabutlar, renkli lekeler, boyalı dekorasyonlar ve kirişler üzerinde veya bunların arasında şablonlar tüm popüler tedavilerdi. Tudor Revival evlerinde ağır kirişli tavanlar
ya da karmaşık bir askılığa sahip “Jacobean” alçı vardı.

Şimdi şekil dekorasyona göre öncelik kazanmıştır. Ne klasik, Tudor ve İspanyol üsluplarında evler için kubbeli tavanlar için bir övgü vardı. İçbükey bir ark sıva duvarı ve tavan düzlemi arasında, sağ açı olmaksızın bir geçiş oluşturmuştur. Dekoratif olarak, koy tavanın bir parçası olarak veya duvarların bir parçası olarak ele alınabilirdi- her biri farklı bir etki verdi ve odanın algılanan yüksekliğini değiştirdi. Kova, genellikle swag ile “düğün pastası” tarzında uygulanan sıva ile süslenebilir. Tudor ve Mediterranean Revival evlerinde de popüler olan bir kubbeli tavan, bir girintili kare veya sekizgen panellerden oluşan bir ızgaraya bölünmüştür; Ayrıca lacunar tavan denir.

Modernizm Depresyondan sonra bekledi; korniş ve pervazlar vardı, alçı sıvalanmamış bir dik açıyla alçı ile karşılaştı. Büyüdüğümüz gibi beyaz tavanlar norm oldu.

Tavan konuşması

Sınır Bir grup süsleme; iç mekanlarda, genellikle 9 "veya daha az.

Kutu Kirişi Levhalardan oluşan “faux” dekoratif bir kiriş, katı bir yapısal kirişin aksine bir kabuk oluşturmak için bir araya getirilmiştir. Elektrik hatları bazen ışın lambaları için kutularda çalıştırıldı. Birden çok kesişen kiriş, kesilmiş bir etki yaratır.

Korniş Genellikle tavanın hemen altındaki duvarın üstünde, genellikle sıva veya ahşaptan yapılmış kalıplama.

Pah Kırma Bir tavan kirişinde, genellikle 45 derecelik eğimli veya açılı bir kenar, daha bitmiş bir görünüm sağlar.

Sandık Bir batık panel; kesilmiş bir tavan, sıva, taş veya ahşaptan yapılmış, batık ve yükseltilmiş alanların bir ızgarasıdır. Azaltılmış ağırlığa sahip bir yapı sunulduktan sonra, artık genel olarak dekoratif bir cihazdır.

Köşe Fanı Genellikle bir çeyrek daire şeklinde, bir kesişme veya köşenin sağ açılarını köprüleyen Süs tasarım.

Koy Duvar ve tavan arasında bir kavşak oluşturan içbükey bir kalıplama veya kavisli yüzey (sıvada olduğu gibi).

Taç Dekorasyonu Duvar ve tavanı tek bir dekoratif bütün olarak birleştiren kuşatıcı bir süs bandı. Genellikle resim rayı, friz, korniş ve zenginleştirme bantlarını içerir.

Zenginleştirme Genellikle tam bir duvarda kullanılandan daha renkli olan bir desen, genellikle küçük bir geometriktir. Duvar panellerinde,
koyda veya tavan tasarımlarında dolgu olarak dado kullanılabilir.

Doldurma (duvar) Dada ve friz arasında bir duvarın ana kısmı. Ayrıca, sınırları içinde herhangi bir tavan kısmı.
Friz Bir duvarın üst kısmı boyunca dekoratif bir yatay bant veya bu alan için tasarlanan tasarım.

Madalyon Dairesel, oval veya kare kabartma bezeme, çoğunlukla tavanda, genellikle asılı bir ışık fikstürünün gölgeliklerini çevreleyen alçıda. Yuvarlak ve taç gibi olduğunda, ayrıca rozet denir.

Metal Tavanlar Şimdi kendi liyakati üzerinde ödüllendirildi, bir zamanlar kalay tavanlar daha pahalı sıva işi için durdu ve sonunda başarısız bir sıva için bir örtbas olarak kötü bir isim aldı. Fakat 1980'lerde Victoria Revival sırasında büyük zaman geri döndüler ve çok yönlü ve uygun fiyatlı bir dekorasyon seçeneği olarak kaldılar. Tasarımlar, çakıl dokusundan ve ızgaralardan bebek bezi desenlerine, zengin Viktorya dönemi kartolojilerine ve Arts Deco geometrilerine kadar uzanır. Metal paneller (kalay kaplı çelik, galvanizli çelik veya pirinç veya bakır) bir kabartma makinesinde damgalanır; kontrplak kılıflara veya ağaç yapraklı şeritlere yapışırlar. Bileşenler sadece alan desenini değil, aynı zamanda dolgu şeritlerini ve korniş kalıplarını da içerir. Tavan, alçı veya polikrom gibi görünecek şekilde boyanabilir (aşırıya kaçmayın: zaten birçok desen var); Endüstriyel bir görünüm için pirinç veya bakır açık kaplamalı olabilir. Bugün klasik desenler vinil karolarda da üretiliyor; Bunlar, mevcut bir tavana yapıştırılabildiği veya zımbalanabildiği için, düşük tavanlı odalar veya bodrumlar için iyidir.

Alçı Süsleme Sıva tavanı madalyonları, 18. yüzyılın sonlarından itibaren Viktorya dönemi boyunca düz ve geniş salonlarda bulunabilir. (1930'larda, onlar çok iyiler.) Madalyonlar, 1830'larda Yunan anthilyonları, 1850'lerde Gotik trefoils, 1880'lerde ayçiçekleri içeren evler ile birlikte stili değiştirdi. Fretwork, acanthus yaprakları ve rozetler çok yıllık favorilerdi. Madalyon, odanın genişliğine ve yüksekliğine göre boyutlandırılmıştır. Bir polikrom odayı tamamlayacak şekilde boyanırdı. Genellikle bir avize kancası, bir gaz hattı veya elektrik kutusu, bazen bir hava kanalı bile gizlenmişti. Her ne kadar daha hafif kalıplı plastik madalyonlar günümüzde mevcut olsa da (bazıları oldukça hoş, diğerleri değil) hala birçok stilde gerçek dökme alçı madalyonlar satın alabilirsiniz.

Resim Rayı Çerçeveli resimlerin duvar yüzeyine zarar vermeden askıya alınabileceği bir kalıplama (genellikle kornişin altında 18 "), rayın üstündeki alan duvarın bir parçası veya tavan kısmının bir parçası olarak süslenebilmektedir.

Polikrom Çok veya çeşitli renklerde, çoklu ve renkli Yunan sözcüklerinden süslemek için.

Şablon Yinelenen süs, bir şablondan kesilmiş bir tasarımla boyayla uygulanır. Çok renkli tasarımlar çoklu şablonlar gerektirir (şablonlar)

Sınırların Kullanımı

Tavan tasarımında sınırları kullanmak, odadaki düzensizlikleri veya asimetriyi oynatabilir veya gizleyebilir. En yaygın Viktorya dönemi tavan düzeni, baca körlüğünden kaçınmak için sınır koşusuna sahiptir ve bunun yerine düzenli bir geometri oluşturur. Kenarlık ve korniş arasındaki boşluk, boya veya pinstripler, bir duvar kağıdı zenginleştirme veya bir şablon ile doldurulmuş olabilir. Ortaya çıkan orta panel (tipik olarak) dikdörtgen veya kare veya hatta çokgen olabilir. Merkez boya, kağıt veya şablon olarak işlenir. Çok geniş, resmi bir odadaki tavan geometrik bölümlere ayrılabilir.

İkinci bir yaklaşım, düzensizliği en aza indirmeyi değil, aksine, duvarların tüm dönüşlerini sadakatle takip eden ve odadaki düzensiz bir merkezi boşluğa neden olan sınırları çalıştırarak özelliklere dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. Victorian Revival duvar kağıdı satan şirketler tasarımınızda size yardımcı olacaktır.

Ne Kadar Kağıt?

Çoğu duvar kağıdı tek rulo yaklaşık 30 metrekare kapsar. İşte size gereken rulo sayısını nasıl hesaplayacağınız: Tavanın genişliğini (ayaklarda) veya birden çok kağıdı kullanıyorsanız orta kısmın uzunluğunu ve toplamını 30'a böler. Her zaman yuvarlanır. Çok fazla düzensizlikleriniz varsa- baca gübre, pencere koyları- atıklara izin vermek için yüzde 10-15 oranında ekleyin. Sınırlar doğrusal ayak ile ölçülür ve satılır.

Materyali Ne Soyundur?

Sonra, kalsimin (kalsomin, distemper) muhtemelen kalır- bu erken bitiş, tekrar uygulanmadan önce yıkanması anlamına geliyordu. Sıvadaki kalsimin, müteakip yağ veya lateks boyaların bozulmasına neden olur. Tek cevap tüm boyayı (kurşunla ilgili önlemler alarak) elle kazımak, sonra su ve deterjanın (Spic'n'Span, TSP veya güçlü bulaşık deterjanı) ani bir çözelti ile fırçalamaktır. Fırçalayın ve silecek, sonra temiz su ile durulayın. Kurudukça, koyu bir bezle ovun. Herhangi bir “tebeşir” görürseniz, fırçalamaya devam edin. Bir yağ veya alkid primer ile prime edin.

© 2018, Dek-Mar | Asma Tavan | Taşyünü Tavan | Metal Tavan. Tüm Hakları Saklıdır.